mandag 29. september 2008

Polka dot sokker og stripete polka dot lue

Var en tur i Finland på shopping på lørdagen. Jeg fikk røsket med meg noen Novita nøster siden ungene og gubben trenger nye lester. Garnet er deilig mykt å strikke med i tillegg skifter det farge og mønster etterhvert som man strikker. Siden lester er noe av det kjedligste jeg kan strikke er det greit å ha garn som gir litt mønster. Blir ikke så kjedelig å strikke da.
Jeg la opp 48 masker på pinne nr 3.5 til lestene. Og strikket 2 rett og 1 vr .
Til luen brukte jeg grått Smart garn og Novita. Jeg la opp 100 masker og økte til 150 etter jeg hadde strikket vrangborden. Ble egentlig ikke så veldig fornøyd med luen siden jeg felte for tidlig av så den ble litt liten. Jeg kunne jo kanskje ha rekt opp og strikket den lengere. Men det orker jeg rett og slett ikke.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skjønner deg veldig godt med luen, trøste seg med at jeg synes den ser fin ut da, og sokkene hadde fint mønster, artig garn:-D