søndag 28. september 2008

Den kan hun bruke

Siden det har begynt å bli noe kaldt om dagene her i Finnmark, tenkte jeg det var på tide å strikke en lue til datteren min.
Fant frem Sisu garn og pinne nr 3 ,men ingen mønstre som jeg hadde lyst å strikke. Så derfor har prøvde jeg å improvisere mønstret selv.
Kan ikke se det så veldig godt verken på bildene ,eller på luen siden den er så mørk. Men imellom hver rett rad er det strikket et slags "slange" mønster over tre masker. Jeg oppdaget ganske fort etter jeg var startet at man nesten ikke kunne se mønstret. Hadde vært like greit å strikket de tre maskene vrang. Det hadde gitt like stor(eller liten ) effekt. Men alt i alt ble mottaker fornøyd. Og viktigst av alt den varmer iallefall:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

nydelige hue...og den er tykk og god og varmer på kalde dager kan jeg tenke meg.
ha en forsatt fine ettermiddag

Lykke-Li sa...

Takk for hilsen i bloggen min! :o)

Luen ble kjempefin!

Jeg så før jeg handlet garn, at du hadde strikket denne vesten. Den ble veldig fin som lukket også!
Flott blogg du har, ha en fortsatt fin søndag!

Hønehuset sa...

Jeg har brukt under 100g dobbel tråd av nøstebarngarn til de teppene. Fin lue du har strikket, forresten!

Hobbymegher sa...

Så fin lua ble!