fredag 21. oktober 2011

Senneps gult

 

skulle jo kle alle sammen uansett farge nyanser man har på huden…

Så forige mandag da jeg entret storbyen(les: Oslo) gikk turen innom Strikkedilla for innkjøp  av garn. Og valget falt på sennepsgul Mitu…

                                             004 

Med stor optimisme startet jeg med en perlestrikket hals. Og uten å prøve halsen startet jeg så på en lue i perlestrikk, fasong baggy….

Og endelig kom var lørdagen der ,og jeg var ferdig med strikka settet …Med en klapp på skulderen og fornøyd med settet så var det på tide med prøving. Og du kan tru jeg fikk meg ett lite sjokk da jeg kledde på meg halsen og luen og kikket meg selv i speilet..Jeg vil så absolutt IKKE si meg enig om at alle kler sennepsgul. For ihvertfall så må jeg være unntaget…All farge forsvant fra ansiktet mitt og det så ut som jeg hadde samme hudfarge som luen og halsen… Ikke så veldig kledelig kan man si…

                                              006

Derfor fikk en vennine av meg  å være model  slik at jeg kan selge det på Epla butikken min Av Tonemi.

Fakta om lue og hals:

Mønster: Eget mønster

Garn: Mito

Pinne nr: Nr 5 på halsen og nr3,5 og nr4,5 på luen

Mengde: 6 nøster

4 kommentarer:

Jane sa...

Synd at farven ikke klædte dig. Sættet er ellers rigtig lækkert :-)

Unknown sa...

Jeg syns den fargen er sååå fin men har samme problem som deg, ser skikkelig syk ut.
Men settet du har strikket var jo veldig fint da.

Hege sa...

Her var det masse flott :)
Og den fargen er bare så fin da! Og fint sett.. er jo kanskje en perfekt julegave? :)

Vanilje sa...

Synd fargen ikke passet, for ellers var tingene lekre! :)