søndag 9. oktober 2011

Luer i lange baner

 

For en uke siden åpnet jeg Epla butikk med navnet Av Tonemi. Som dere kan finne her. Så denne uken har jeg strikket en del luer som jeg har lagt til salg inne på Epla.

005

Den første luesettet er djevellue og ett par votter i retrostyle. Luen og vottene er strikket i Sisu. Siden jeg strikket luen ensfarget heklet jeg liten sirkel som jeg sydde på luen. For å få følelsen av at luen og vottene skulle være ett sett strikket jeg riller i bunnfargen og vrangborden i sennepsgul som går igjen i sirkelpynten på luen.

Fakta om babysett:

Mønster: Djevellue

Garn: Sisu

Pinner: 2.5 og 3

Garn mengde: 80 gr

 

017

De neste 3 luene har jeg strikket i Alfa. Gode gamle norske mønstre som har fått en liten fargetwist.

Alfa  er ett nydelig garn å strikke med. Luene blir så myk og behagelig.

018

Tidligere har jeg ikke vært noen stor fan å strikke med tykke pinner,men begynner å like det mer og mer nå.

019

Disse luene er ypperlig å strikke på fly…En tur fra Kirkenes til Oslo = en lue ferdig(nesten)

For så mye som jeg sitter på fly da kan det jo bli noen luer.

Myke fakta

Mønster: kit nr 31

Garn: Alfa

Pinne: 6 og 7

022

Nok en fletta lue. Denne har jeg strikket i en nydelig lilla farge som jeg har forstått har dessverre gått ut av produksjon.

Syns at det var veldig gøy å strikke denne luen. Enkel ,men allikavel veldig fin.

Flette fakta

Design: Pt design nr 107

Mønster: Lue og votter med fletter 107-1682

Garn: Freestyle

Pinner: 3,5 og 4,5

10 kommentarer:

siwi sa...

Flotte luer du har strikket, det er vist tid for lue produksjon nå!
Alfa er kjempemykt og deiligt, blir varme og gode luer av det!

GryHege sa...

Kjempeflotte luer, og fin epla-butikk.
Men si meg... Er det snø jeg ser ?!?

Elisabeth sa...

Retrosettet ble nydelig altså! Herlig med gråblå og sennepsgult sammen ;)

LisaM sa...

Kjempefine luer☺ og grattis med Epla-butikk!!! Spennende☺

Anonym sa...

Her var det mye fint - De flotte luene dine går sikkert som varmt hvetebrød i Epla-butikken din =)

Ha en fin søndag

Strikkern sa...

Så mange flotte luer du har strikket:) Begynner å bli luetid nå, her sner det.

Unknown sa...

Så mange fine luer du har laget. Å det retrostyl sette var bare helt nydelig.

jannelea sa...

Herlig! Liker fargekomboene dinr!

Lene sa...

Så mye fint:)

Nydelige farger på det øvesrte sette:)

Monstermønster sa...

Så masse fine luer! Har noe Alfa i lageret, det burde bli luer ser jeg!