lørdag 18. oktober 2008

Julen nærmer seg


Da er jeg gjort klar noen strømper som kan henges opp på Lille julaften sånn at nissen vet hvor han skal legge godteriet:-)
Jeg har lenge tenkt på at jeg skulle ha strikket strømper til barna mine,men aldri kommet meg så langt. Og selvfølgelig når jeg har to ferdig strikket så er de ikke til oss.... Disse har jeg strikket for å ha på julemessen.
Strømper til gullungene skal jeg nok begynne å strikke på når messen har vært i midten av november:-)
Disse tovede julestrømpene fant jeg som gratis mønster her
Jeg brukte dobbel ullteppegarn til disse strømpene. Øverst på strømpen skulle det egentlig være I-cord rad, men jeg valgte å hekle to enkle rader rundt.
Vet ikke helt hvor mye garn jeg har brukt siden jeg har brukt rester som jeg har hatt liggende. Men tenker jeg har brukt omtrent 50 gram ?

1 kommentar:

Lena sa...

Så søte julestrømper. Takk for hyggelig kommentar, det kan vel plutselig komme vesker for salg, men jeg må sy julegaver først:)
Ha en fin søndag