tirsdag 10. februar 2009

Lunsj

Da var det fjorten dager siden sist jeg hadde jentelunsjen vår.....Som regel starter forberedelsene noe dager i forveien for finne noen nye spennede matoppskrifter å lage. Uten å måtte handle inn så alt for mye. Så i dag fikk Elisabeth og datteren servert Pastasalat med pesto.
Vi begge er stor fan av pesto så den smaken slår aldri feil:o)
Salaten er etter fri fantasi....brukte stort sett av det jeg hadde her hjemme.



I salaten hadde jeg:
Isbergsalat
Paprika
Agurk
Løk (ville helst hatt purre, men hadde ikke hjemme)
Svarte oliven
Fetaost med chili
Ristet nøtter og gresskarkjerner
Skinke
Pasta

Dressing lagde jeg av rømme og pesto i som jeg blandet i pastaen etter den var kokt.
Krutonger med persille og hvitløk som toppings


Dessert er jo noe som alltid hører til lunsjene vår... Våres lille "must have".
Mandelkake med peanøttsjokolade ble en fin avslutning på en koselig lunsj.
Oppskriften til denne kaken finner man på den alltid fristende siden Detsøteliv



1 kommentar:

Magiske pinnar sa...

Dette såg herleg godt ut! Begge delar må testast ut ein dag :-)