lørdag 7. februar 2009

Hekta jeg ja:o)

Når skal jeg egentlig bli ferdig med noen av strikke "objektene" som jeg har liggende siden jeg hele tiden starter med noe nytt ?

Jeg har hatt liggende ett Evilla nøste siden tidlig i høst som ble kjøpt inn for å strikke meg ett nytt sjal. Jeg har startet på mange forskjellige sjal ,men de er blitt rekt opp i samme farten siden jeg ikke blir helt fornøyd.
Det er ikke så lett å få tak i Evilla garn her på hjemplassen så jeg har spikket og spart på det ene jeg har...Det må jo bli brukt til det "perfekte" prosjektet:-) Og det trur jeg at jeg startet med i går...For første gang skal jeg HEKLE meg ett sjal:-)
Jeg har aldri heklet noe annet enn små picotkanter rundt strikkeplagg , noen pynte blomster og selvfølgelig rutene som jeg holder på å lage pledd av.
Ikke kan jeg betegnelsene innen hekling heller så det er mye prøving og feiling før det blir bra.

Så dette sjalet blir ett nytt og spennende prosjekt... Har også lovet meg selv at jeg skal holde meg fokusert på dette nå...Skal få gjort det ferdig før jeg går over på noe annet...
Kjempe gøy å hekle...Er nok blitt litt hekta på hekling:o)



5 kommentarer:

Unknown sa...

Hei på deg...
her kjenner jeg meg igjen driver og rekker opp og skal hekle meg et sjal jeg også, kjekt at vi er flere som sliter med det samme... ha en søndag...

karna sa...

Så fin som bloggen din er, skikkelig frisk i fargene. Spennende å knekke nye håndarbeidskoder, spennende med hekling.

Monicas sa...

ojoj.....dette blir kjempefint du...har fått meg ei heklebok, så nå skal jeg lære dette jeg også....på ordentlig

Anonym sa...

Jeg har ett stort nøste med ækauni som jeg venter på å finne det perfekte mønsteret til! 'blir spennende å se ditt!

Hannes hage sa...

Dette blir lekkert! Nydelig garn, som virkelig passer til å bli heklet med.
Jeg har det som deg, favorittgarnene mine spinker og sparer jeg på, til det helt spesielle, og perfekte prosjektet.