fredag 26. desember 2008

Piratvotter en gang til

I 1 år nå har kameraten til gutten min gått rundt å ønsket seg rosa og svarte votter hos meg...Så i år måtte jeg jo strikke han ett par i julegave....De er blitt strikket i smug og gjemt unna når han har vært her på besøk. Derfor tok de litt lengere tid å strikke enn normalt....Så på julaften i 12 tiden var de ferdig montert og dampet.... Siden mottakeren hadde stor misstanke om at det var votter han kom til å få fra oss i julegave måtte jeg prøve å "kamuflere" innpakkingen med noe hardt ...Derfor fikk han snickers og flere poser med "kool aid" også hos oss. (Han syns kool-aid var kjempe godt, så de sulle han spare til bursdagen sin).
Det var en fornøyd mottaker som kom innom på besøk første juledag, med ny vottene på:-)

Jeg trur nok disse blir de siste pirat vottene jeg kommer til å strikke på en stund, ettersom jeg har strikket noen par.....Kjenner at jeg er veldig lei av mønstret så det er nok åpå tide å finne et annet vottemønster .

Vottene er strikket på pinne nr 3 og 3 1/2 med Mor Aase



3 kommentarer:

turvid sa...

Fine votter.

Fortsatt god jul!

Ingrid_blafre sa...

Og jeg som nettopp har blogget om strikking. Imponerende ;-)

Anonym sa...

Yndige piratvotter - hvem skulle tro det? Ha en fortsatt fin romjul.