tirsdag 18. november 2008

Nå er det ei stund siden jeg har blogget så nå var det på tide:-)
Først vil jeg vise en liten engel jeg har laget for egentlig ganske lenge siden ,men den har bare ligget og slengt helt til i går. Da tenkte jeg at det var på tide at jeg gjorde den ferdig.
Engelen er en en "Rauma engel" oppskrift nr 1289.
Den er strikket i Pt2 og jeg pyntet den med noe sølv garn jeg har liggende etter et annet prosjekt. Englene som er avbildet i oppskriften er også uten øyne derfor har jeg valgt ikke ha øyne på min. Mange ganger synes jeg det er vanskelig å få til ett fint ansikt på noe man har laget/strikket. Synes ofte de ser veldig rare ut eller litt skremmende ut:-).....Er nok derfor disse englene falt i smak hos meg.
Jeg ble veldig fornøyd med "utfallet" av denne så jeg kommer nok til å strikke flere fremover innimellom julestria:-)




Jeg har flere år fått hjemmelagede julepynt i kalenderen som ei vennine lager til meg. Og det er noe av den fineste julepynten jeg har.
Så nå har jeg også prøvet med på å lage litt juletrepynt til oss selv.
Disse stjernene fant jeg på Ravelry og synes de var ganske søt så nå har jeg strikket meg to. Jeg brukte Ullteppegarn på pinne nr 3,5 og pyntet igjen med litt sølvgarn. Dette var et kjempe raskt og enkelt prosjekt. I tillegg blir det nok veldig dekorativt på juletreet.
Er det flere som har lyst å strikke det så finner dere mønstret her


9 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

For en herlig engel,du har laget.Flotte stjerner også.

Brit Strikkenerd sa...

Nydelig engel:) Og helt enig det er fint med hjemmelaged julepynt:)

Baddie sa...

Engelen var kjempefin. Helt min stil. Oppskriftshenvisningen er notert.

Fru Keilegavlen sa...

Nyyyydeleg engel!! Det er så kjekt med heimelaga julepynt!

Hannes hage sa...

Så nydelig engel!

Anonym sa...

Supersøt engel!

Nunne sa...

Sitter klar med garn og pinner, for å gjøre noe kreativt mens Ragnhild i Jakten på kjærligheten bestemmer seg for hva ho skal gjøre med den kjekke Håvard i kveld.
Men :( jeg finner ikke oppskrifta..
Gjør jeg noe galt, tro?

FIN BLOGG, DETTE! Ofte inne hos deg :) Hilsen Nunne.

Unknown sa...

Rett og slett en nydelig engel:-)

Fjellrosa sa...

Hei og ten takk for hilsen i bloggen min. Den engelen var bare så utrolig sør, den vil nok jeg og strikke!!!! Ha en flotters helg!!