tirsdag 11. november 2008

Farging av garn




I helgen fikk jeg 57 poser med Kool Aid fra en venn av en venn i USA:-) Jeg bestemte meg fort at noe farging av garn skulle det ikke bli før jeg var ferdig med all oppussing av soverommene til ungene.


Søndag var vi ferdig med rommene....Jeg er stor fornøyd med resultatet:-) Bilder av rommene kommer etterhvert.... Så siden de nå er ferdig kunne jeg kose meg med farging av garn i dag. Jeg brukte Knitty sin fremgangsmåte som du finner her

2 hvite nøster med Silja ble til 2 nøster i lilla og rosa. Jeg brukte 1 pose med Pink lemonade og 1 pose med grape Kool-Aid. Ble egentlig ganske fornøyd med farging i tanke på at det er første gang jeg farger garn .
Og siden jeg var så godt i gang med fargingen måtte jeg jo prøve å farge et garn som allerede hadde farge...fant frem ett nøste Silja i brun/orange tilsatte 3 pose med Kool-Aid lemon-lime. Prøvde først med bare 1 pose ,men da vistes nesten ikke den grønne fargen. Tilsatte en pose til,men ennå for lite farge. Etter den tredje posen med Kool-Aid ble jeg fornøyd med fargen.
Resultatet ble 1 nøste melert Silja i grøn og orange.
Fargen er egentlig ikke meg ,men synes at nøste ble veldig fint allikavel. Kanskje en gave??? Hvem vet:-)
Nå gjenstår det bare å finne på noe å strikke i mine ny fargede garn nøster:-)











2 kommentarer:

Bai sa...

Woow... det var solide mengder farge. Veldig fint det lengst til høgre på biletet! (dei andre også, men det til høgre likte eg ekstra godt...)

Glastrikk sa...

Nå har jeg vært på en skikkelig bloggrunde her. Du har en kjempe koselig blogg med veldig mange fine strikkeprosjekt og ikke minst middagstips:) Jeg puter deg inn i lista mi, så kommer jeg tilbake på besøk!