lørdag 3. januar 2009

Wham bam.....

thank you lamb,
heter denne halsen som jeg har strikket til min "ukjente venn " i USA som også er med på 1st annual scarf exchange på facebook....Siden jeg i utgangspunktet visste veldig lite om min ukjente venn Laura sendte jeg henne en liten hilsen gjennom facebook der jeg spurte henne noen enkle spørsmål.....fikk da vite at hun bor på en veldig kald plass der det kan bli opptil minus 40 grader. Så da måtte jeg jo finne et skjerf eller hals som var brukelig i den kulden. Og selvfølgelig fant jeg mønstret på Ravelry .
Wham bam halsen strikket jeg i i dobbelt Julia garn på pinne nr 8 .
Har brukt blått garn og blå-lilla melert garn. Jeg strikket litt tilfeldige striper inn som gav en ganske fin effekt på halsen. Heklet også en blomst i kitten mohair til pynt på halsen.

Den ble veldig god og myk så jeg vurderer sterkt på om jeg skal strikke en slik til meg selv også etterhvert

2 kommentarer:

mette sa...

for et en deili hals! så flink du er... skulle ønske jeg kunne strikke:)

Anonym sa...

Kjempetøff! Jeg har akkurat strikket en jeg også, som en kollega skal få. Kanskje det blir en ny i morgen..