fredag 22. august 2008

Luer og votter

Her er vottene og luene jeg har strikket i juli og august. De hvite vottene er strikket i alpakka garn. De er ganske tynne så jeg vet ikke hvor varm de egentlig blir. Flotte høst votter kanskje...Mønstret fant jeg på nett, men husker ikke hvor. Så jeg kan dessverre ikke legge ut link.
Disse vottene var egentlig tenkt som er gave, men de ble litt for lange til bursdagsbarnet(35 år) så jeg måtte finne på noe annet. Vottene er strikket i rubin. Mønstret er hentet fra pt design hefte nr 82.
Det har blitt noen luer med hjerter på i det siste. Synes hjerter er kjempe fint. Jeg har funnet mønster til disse luene i hefter som jeg har hatt liggende og deretter tilpasset de til luer i ca str fra str 4 og opptil 8.

Hodeskalle- luen har jeg strikket flere av tidligere. Synes de er så tøffe så jeg blir liksom ikke lei av å strikke de.....
Alle luene er strikket i Rubin garn fra Spar kjøp

1 kommentar:

Torunn Skjærstad Moen sa...

Utrolig flott og lekkert. Jeg roser deg, med hilsen fra asterix.