søndag 14. februar 2010

Lue til mamma

 

Da har jeg strikket en ny lue til meg selv ettersom nesten alle luer jeg har liggende er blitt for store …..

001002   

Ideen til luen fikk jeg etter en liten runde i den store bloggverden. Jeg likte luen som KnitgirlinNorway hadde strikket.  Mønstret er hentet fra Garnstudio 

Men siden jeg ikke hadde nok Alpakka garn hjemme brukte jeg en tråd med Tovegarn og en tråd med Tynn alpakka. Luen er strikket på pinne nr 4 og 5 som det var skrevet  i oppskriften. Men resultatet ble en alt for stor lue, så jeg måtte tove den litt  for hånd og en bitte liten tur i vaskemaskinen. Hullmønsteret i luen forsvant litt, men det syntes jeg ikke gjorde noe. Resultatet ble en myk deilig og akkurat passe lue. 

Det er ikke enkelt å ta bilde av seg selv i speilet med dårlig lys, så bildene er så som så:O)

1 kommentar:

Mariann S sa...

Flott hue :)
Nei å ta bilde av seg sjøl er ikkje lett gitt, den har eg og prøvd ;)
Ha ei fortsatt fin søndag :)