søndag 2. januar 2011

Fana Strømper

 

016 Da vfar det første prosjektet til Kindereggalongen som er inne på Hobbyboden  ferdig.  Så denne måneden er første tema, Huttetu så kaldt det er, jeg fryser på mine tær. Så derfor har jeg strikket disse strømpene som skal havne i gavekurven.

Reglene for alongen er enkle å forholde seg til så derfor måtte jeg bli meg med.

1 - Selve alongen er et kinderegg - den er tredelt:
- ett månedsprosjekt hvor vi alle strikker like prosjekttyper, men ikke nødvendigvis samme mønster. Så da blir det 12 temaer for 2011 og hvor det er ulike som foreslår månedstemaet. I januar foreslår jeg tema "Huttetu så kaldt det er, jeg fryser på mine tær" - altså sokker.
- en ufo, finnes frem og gjøres ferdig eller rekkes opp hvis den blir helt uoverkommerlig. Altså del to hver måned er å minske uferdige prosjekter. Er man superflink og ikke har ufoer, får man bli duskedame for resten.
- ett egoistprosjekt, dvs en ting man lager kun til seg selv.
2 - Ikke nok med at man alonger, for slike som meg, med garnlager som tyter både her og både der, så er del 2 av egget at minst ett av prosjektene skal være garn fra lageret, gjerne årgangsgarn. Så med et lager prosjekt og en ufo per måned, da bør det monne da

3 - Alongprosjektene kan være ditt bidrag i en rekke andre alonger også,  f eks. sokkealong, ingen bønn, plagg på plagg - så her kan man få støtte og hjelp mange steder.

017

Disse strømpene fant jeg i Viking garn sitt hefte nr 0709. De er strikket på pinne nr 2.5 og3.5 med Falk garn.

9 kommentarer:

wims sa...

For noen herlig strømper. Alltid like imponert over folk som strikker slike mønstersokker :O)

Elisabeth sa...

Lekre strømper! Det er litt jobb, men man blir jo så fornøyd :)
Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår!

Hanne sa...

Dåne, disse var nydelige. Den som bare hatt strømpe-strikke-tålmodighet.

Anonym sa...

Flotte strømper.
Riktig godt nyttår!
Klem/myr

Ulltulla sa...

Kjempeflotte strømper! Har strikka eit par slike også, for ein tålmodighetstest..... Imponert over at du har strikka to par!

Unknown sa...

Kjempeflotte strømper!

Bergir sa...

Nydelige strømper! Ha et riktig godt nyttår :-)

Vibekes lille ullne sa...

Supre strømper! Litt av en jobb! Er med på den alongen jeg også, men har ikke startet opp enda. Godt nytt år til deg! :)

Judith sa...

Flotte strømper.
Er med på kindereggalongen jeg også, og må nok snart fullføre noen sokker til minsten. Men først litt egostrikk:-)