onsdag 12. mai 2010

Sommerlig fargedryss

 

Jeg hekler videre, men denne gangen har jeg startet på ett pledd/teppe til stuen… Skal prøve å bare bruke restegarnet som jeg har liggende. Eneste  den hvite kanten rundt jeg må kjøpe garn til.

 

001

Først hekler jeg opp en masse sirkler i forskjellige farger  før jeg hekler den hvite kanten rundt. Mønstret til sirklene fant jeg HER . Veldig flott forklaring på sirklene. Utrolig lett å forstå for en som ikke er så vant med å “lese” hekle oppskrifter.

002

Jeg setter rutene sammen på en  litt ennerledes måte enn det Soltrikke gjør. Men synes min måte også fungerer greit.

Så til nå har jeg heklet sammen 16 ruter på teppet, 15 ruter med hvit kant ligger klar for å bli sydd fast i teppenet. Og 8 sirkler liggeri kurven klar for  den hvite ytterkanten.

Dette vil nok bli ett hekleprosjekt som kommer til å ta lang tid, men jeg gleder meg til å se resultatet. Jeg skal prøve å oppdatere fremgangen på teppenet her i bloggen.

3 kommentarer:

Rigmor sa...

Nydelige lapper, ordentlig gla' farger. Takk for link til oppskriften.

GURO sa...

så fint det blir. sitter med lapper jeg også.. men mine er runde. har nå noen å 20 liggende på det ene teppet...synes dette er kjempe morro jeg, men er ikke god på å lese hekle oppskrifter jeg heller

Marit sa...

Så flott teppe du hekler! Puten i et tidligere innlegg var helt topp synes jeg, og skulle ønske jeg kunne hekle så flott!

ha en fin uke :o)