søndag 21. februar 2010

Little sister dress

 

Etter 10 dager på overtid fikk venninen min ei lita jente. Prinsessen fikk navnet Rakel. Nydelig lita dukke:)

Og siden hun er minste jenta i en “flokk” på 5 barn synes jeg det passet godt å strikke henne “Little sister dress”. Og i tillegg hadde mammaen nevnt at det var en kjole hun likte godt .

001  

Kjolen er strikket i Tynn alpakka på pinne nr 3.5 . Jeg endret litt på oppskriften da jeg ønsket at fargene mellom det som er rillestrikket skulle vises litt mere en det gjør i utgngspunktet.

Fargene er valgt ut fra hvordan farger mammaen liker…Hun liker nok mest jordfargede klær enn sukkertøyfargede:)

003 

Kjolen ble strikket i størrelse 2 år så det er nok ennå en stund til jeg får se prinsessen i kjolen. Men den som venter på noe bra ,venter ikke forgjeves (sies det ihvertfall).

005

3 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Jeg digger fargene du har brukt! Flott kjole ble det! Så flink du er=D

Lenedyret sa...

Ein liten og enkel endring som gjorde ein stor, flott effekt :)

Kristin sa...

Så fin blogg du har, og så mye fint du lager! Likte spesielt godt den brune kjolen. Hvor har du funnet oppskriften til den? Strykemerker fra h&m skal jeg også skaffe meg, takk for tipset :)

Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min forresten :) Ønsker deg en fin kveld!