onsdag 4. mars 2009

Kina jente på skjørt

I ettermiddag har jeg koset meg foran symaskinen med noe av stoffet som jeg fikk fra Stoff og stil i forige uke.
Og som vanlig er det datteren min som får noe nytt i garderoben sin....



Skjørtet har jeg sydd uten mønster ,men inspirasjonen hentet jeg fra Lises blogg. Hun lager utrolig mye flott både på symaskinen sin i tillegg til strikkepinnene...

Det jeg har laget er det mere vidde i enn Lises . Men jeg ble allikavel velig fornøyd med det.

Kina jenta på skjørtet er klipt fra stoff som også er kjøpt fra Stoffogstil og applikert på. Jeg kantet med grønn prikkene skråbånd både i livet og i skjørtekanten. I siden er det ett rødt glidelås.

Ett enkelt og greit skjørt å sy.










3 kommentarer:

Gulltann og Pus sa...

Kjempefint skjørt!! :-)
Jeg var innom Stoff og Stil på lørdag og kjøpte MASSE stoff og utstyr, deriblant disse søte kinajentene.
Ha en fin dag:-)
Klem fra meg

Anonym sa...

Så fint! Og jentungen synes sikkert det er greit med litt vidde, det er enklere å ta store sprang da!

Lena sa...

Så fint skjørt!! Herlig mønster:-)