søndag 7. september 2008

Stort nok sjal


Da har jeg strikket meg ett sjal. Mønstret fikk jeg kommer fra boken Wrapstyle og heter "Shetland triangel". Til sjalet har jeg brukt nøster med tynn alpakka fra "du store alpakka og to nøster med tynn alpakka fra Drops. Grunnen til at jeg har brukt to forskjellige alpakka garn er fordi jeg ble fri for alpakka garnet fra DSA og på butikken var de helt fri for fargen jeg trengte. Men ei vennine hadde 2 nøster med Drops alpakka liggende , og siden fargen stemte helt kunne jeg bruke det.
Denne gangen ble sjalet stort nok og jeg er kjempe fornøyd.
Etter å ha spreng strikket på sjalet de to siste dagene for å bli ferdig med det til jeg skal bort hele denne uken, klarte jeg å bli ferdig med sjalet 5 timer før flyet mitt går i kveld. Men det er spørs om det blir tørt.
Jeg har ikke stor nok plass å blokke det så det er bare fuktet og hengt opp til tørk.
Gleder meg til å begynne å bruke det:-)

2 kommentarer:

Hannes hage sa...

Knall-lekkert! Det ser så mykt og lett ut i garnet, også er fargen så vakker.

Elin sa...

Hei.Takk for besøket på bloggen min.Dette sjalet var nydelig.Klem fra Elin