lørdag 8. mai 2010

Oldemorsruter

 

Tror dere ikke at jeg glemte strikkingen min hjemme når jeg var bortreist denne uke. Men jeg visste råd. Jeg stakk innom en fantastisk flott garnbutikk i Alta og fikk kjøpt meg garn til nok ett nytt prosjekt. Valget falt på å lage meg en ny pute til stuen i oldermorsruter.  Har funnet ut at hekling fungerer fint når man sitter på møter/konferanser.

 

009  Jeg var litt usikker på hvilke farger jeg skulle velge til puten. Men jeg hadde lyst at den ene fargen skulle  være litt “knæsj” . Hadde vel egentlig valgt ut tre blå farger,men valget falt til slutt på turkis, petrol og lime. Som fungerte flott sammen.

Puten er heklet i Sandnes sitt “Tove” garn på pinne 3. Kanskje bruken av dette garnet er ett uklokt valg. Da tenker jeg i fohold til vask og nupping..Men det får heller tiden vise. Og jeg vil kanskje bli ett hakk klokere.

 

008

Hadde vel egentlig tenkt at bakgrunnen skulle være helt brun,men siden jeg gikk tom for garn så måtte jeg bruke noe av de andre fargene. Synes resultatet ble fint og gleder til å pynte stuen med ny puten. Trur heller ikke dette blir den siste jeg hekler.

4 kommentarer:

Rigmor sa...

stilig! Fargene ble flotte sammen, og puta kjempe flott!Har også fått dilla på hekletøy i veska, plutselig sitter man litt, og da er det bedre med en maske enn en pinne som har forsvunnet..!
Ha en super helg!

Hege sa...

Heia og takk for sist:)
Kjæmpe flott puta og nydelige farga.
Ha ei fortsatt go hælg:)

Unknown sa...

Nesten litt flaks at strikketøyet ble gjenglemt, for den puta var stilig!

Margun Vatshelle sa...

Har letet i byen etter mønsteret på engelen du har strikket. Kan du hjelpe meg med hva det heter?